ФЭНДОМ

Персонаж Насуверс
Сэйбер

SaberMusashiStage1

SaberMusashiStage2

SaberMusashiStage3

Имя по-японски セイバー
Франшиза: Fate
Появление: Fate/Grand Order
Сэйю: Сакура Аянэ
Тип: Слуга (Мастер: Главный герой)
Классы Слуги: FGO Saber
Пол: Женский
Рост: 167 см
Вес: 56 кг
Место рождения: Япония

Сэйбер (セイバー, Seibā, англ. Saber)Слуга класса Сэйбер, который может быть призван Главным героем в Grand Orders в Fate/Grand Order.

Описание Править

Личность Править

Истинное имя Сэйбер — Миямото Мусаши (宮本武蔵, Miyamoto Musashi), её полное имя — Шинмен Мусаши-но-Ками Фудживара-но-Харунобу (新免武蔵守藤原玄信しんめんむさしのかみふじわらのはるのぶ, Shinmen Musashi no Kami Fujiwara no Harunobu). Мечник из раннего периода Эдо, Мусаши был известен как самый сильный фехтовальщик в истории Японии. Он основал школу кендзюцу Нитен Ичи-рью (二天一流, Niten Ichi-ryū) -- боевого искусства, включавшего в себя обучению фехтованию при помощи двух мечей, катаны и вакидзаси.

Whereas the Musashi of the established timeline was in fact historically a man, the Miyamoto Musashi that appears in Fate/Grand Order is a young woman -- a personage that originated of a timeline long-extinguished by the fall of the Quantum Time-Locks. Since the elimination of her world, she has perpetually shifted from timeline to timeline at random, traversing all varieties of locales and time-periods.

Внешность Править

Характер Править

Роль Править

Fate/Grand Order Править

Способности Править

Six Realms Five Planes - The Divine Figure of Kurikara is her Noble Phantasm.

Навыки Править

Musashi possesses a distinct Mystic Eye ability known as the Empyrean Eye (天眼, Tengan) (Rank A), which permits the resolution of a desired result as "inevitable," by way of committing the entirety of the user's existence to the act of achieving the outcome. In practice, Musashi's application of the Empyrean Eye generally defines that "such and such location should be cut"; for example, seeking that "the opponent's right arm should be sliced off" effects, of the set of all possible methods and means, the most efficient path toward this particular outcome -- "without waste, a single slice that inevitably falls" (『無駄のない、時間と空間をねじ伏せる一刀』, lit. "Without waste, a single slice that pins down time and space"; that is, the ability defines that a particular movement through a particular space at a particular time is the only permissible outcome). To rephrase, this is an ability that focuses "the means to an end" to "a single solution"; an ability that effects the restriction of all possible futures to a "single outcome."[1]

Разработка Править

Кояма Хироказу — дизайнер персонажа Мусаши.

Musashi

В Fate/school life, Eiichirou Mashin held a contest for which he asked his readers to submit designs for the strongest Servant. Комбинация из четырёх мечников из одного периода, обладающими схожими талантами и чьи подвиги были объединены в легенде об одном человеке Миямото Мусаши.«Другими словами, этот Мусаши является 'группой' состоящей из нескольких людей». Благородный Фантазм: Мия Мото Му Саши (宮本武蔵, Miyamoto Musashi, англ. Mu Sashi Miya Moto).

Ссылки Править

  1. ○天眼:A 天眼は「目的を果たす力」とされる。 一つの事柄を成しえると決めたらその成就のために全身全霊を傾け、必ず達成するもの。自己の全存在を視線にのせ、目的に投射するもの、といってもよい。 武蔵の場合は『その場所を斬る』事にのみ天眼が向けられる。 たとえば『相手の右腕を切る』と決めたが最後、あらゆる手段を講じて右腕を切断する。 それは最適解としての斬撃、 『無駄のない、時間と空間をねじ伏せる一刀』 となる。 『目的達成の為の手段』を『一つに絞る』力。 無限にあるべき未来を『たった一つ』の結果に限定する、極めて特殊な魔眼と言ってもいい。

Также на ФЭНДОМЕ

Случайная вики